"Vessz el mások szolgálatában, és rátalálsz önmagadra" Ghandi

Jóga nőknek

Jóga nőknek

Jóga női lélekkel átszőve

2021. július 02. - Babarózsa21

A jógához mindig is valami megfoghatatlan és túlságosan nem e világi mozgást, gondolati világot társítottam. Személy szerint többször is próbálkoztam vele, ami bevallom hol tetszett, hol meg úgy éreztem, hogy ettől sokkal pörgősebb vagyok és ez nekem nagyon nem megy. Ez a fajta lelassulás, befelé figyelés valljuk be nem minden korszakunkba tud megvalósulni, és nálam már időnként súrolta az idegsítő kategória határát is. 

 

2afb6d383a02cf555f16f6f691be135b.jpg

 

A testemnek jót tett, mert a sok ülésnek köszönhetően a derekam, és a hátam rendszeresen beállt, ami valóban segített. Azonban, amikor életem legelső meditációjára került sor, és én a lazítás helyett azon kattogtam, hogy vajon a mellettem fekvő idegen férfi oda fog-e érni a gyerekéért az óra után az óvodába, akkor úgy döntöttem, hogy ez az egész nem nekem való és feladtam. 

Aztán eltelt pár év, mire ismét szembetaláltam magam a jógával, azonban most teljesen másként hatott rám. Megtapasztaltam azt a fajta hasznosságát testi és lelki oldalról, amire valószínűleg évekkel korábban még egyáltalán nem voltam megérve és valójában nem az ászanákkal volt a gond...

Nőként, női jógázni, női lélekkel megtölteni a mozgás eme fajtáját és megérteni a női test összefüggéseit a lélekkel fantasztikus érzés. 

 

 Ahová viszed a fókuszt, oda áramlik az energia!

 

Testünk energiáit felhasználva számtalan jótékony hatást tudunk elérni a jóga és főleg nőként a női jóga által. Hiszen az elmúlt években egyre inkább bebizonyosodik, hogy mindannyian túlterheltek vagyunk, ezért a testnek és a léleknek egyaránt szüksége van a folyamatos tisztításra, méregtelenítésre.

A női jóga nem csak egy olyan mozgás, amitől feszes lesz a tested, és divatosnak tűnsz mások előtt, ráadásul még jól is néz ki az Instán vagy a Facebookon. Az, hogy nő vagyok sok esetben -túl a biológián - már egy döntés a részemről.

 

Mi az, amire én, mint nő odafigyelek?!

Miként döntök bizonyos helyzetekben, szituációkban?!

Melyik energiámnak adok teret a nőinek, vagy a férfinak?!

 

 

Amíg a jin a hűvösebb, lágyabb, nyugodtabb, befelé fordulóbb, nőiesebb energia, addig a jang a melegebb, keményebb, gyorsabb, felfokozottabb, férfiasabbakat hordozza magában. Éppen ezért érdemes arra fókuszálnunk, hogy a két oldal ne billegjen, és ezáltal egyenletesebbé tudnak válni a hétköznapjaink. 

Mert bár mindkettő megtalálható a férfiakban és a nőkben egyaránt, de a döntés rajtunk múlik, hogy mi miként szeretnénk viselkedni.

Visszagondolva az eddigi saját életemre én is hagytam már jó néhányszor, hogy túlságosan is felerősödjön bennem nőként a férfisabb oldalam. Azonban mivel a két energia tesz ki egy embert, éppen ezért nem is elvárható, hogy - már csak az egyensúly miatt sem - csak és kizárólag egy oldalon tartsuk magunkat folyamatosan. Ez is olyan, mint az egész életünk, mozgásban van és hullámzik, csak tudni kell megtartani a balanszt.  

 

Szép napot,

Edina

 

Amennyiben tetszett az írásom köszönöm, ha megosztod, amiért nem csak én vagyok hálás, de az a nő is, akihez általad eljut az üzenetem. 

kép:pinterest 

A bejegyzés trackback címe:

https://joganoknek.blog.hu/api/trackback/id/tr3216596252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása